Ponúkame Vám najčastejšie požiadavky na odpovede ohľadne našich produktov a služieb. V prípade, že ste odpoveď nenašli, obráťte sa na nás prostredníctvom formulára na podstránke Kontakty, alebo Servis a podpora. Radi Vám na Vaše požiadavky odpovieme emailom, prípadne telefonicky, či poštou.

Chcem sa stať vašim zákazníkom, ako mám postupovať?

Zavolajte nám na číslo 0902 904 907, kde Vám radi poskytneme všetky potrebné informácie o našich produktoch a službách a navrhneme vhodné riešenie podľa Vašich potrieb. Radi Vás privítame i osobne v našej kancelárii na P. Mudroňa 2 (1.posch.) v Topoľčanoch.

Je možné si dohodnúť i osobné stretnutie. Na Vaše otázky a požiadavky Vám odpovieme aj emailom, po vyplnení formulára na našej webovskej stránke www.axalnet.sk, alebo zaslaním Vašej správy na emailovú adresu: sluzba@axalnet.sk

Chcem si doma zriadiť pripojenie na internet, ako mám postupovať?

Na našej stránke si môžete vybrať z ponuky možností pripojenia na internet a overiť si dostupnosť služby v danej lokalite. V prípade, že ste si vybrali, vyplňte, prosím, objednávkový formulár na našej stránke, my sa Vám následne ozveme, alebo sa informujte telefonicky na 0902 904 907, kde Vám radi poskytneme všetky potrebné informácie a dohodneme ďalší postup.

Aké doklady potrebujem, keď sa chcem stať vašim zákazníkom?

Občiansky preukaz. Pri uzatvorení zmluvy o pripojení je potrebné nahlásiť aj emailovú kontaktnú adresu, na ktorú Vám bude pravidelne zaslaná elektronická faktúra za služby.

Okrem toho posielame na mailové adresy aj informácie o nových službách a akciách našej firmy. V prípade záujmu si môžete emailovú schránku zriadiť aj na našich serveroch v tvare meno@topolcany.net

Čo budem potrebovať, keď chcem doma využívať internet

Pripojenie na internet Vám zriadime bez potreby čokoľvek kupovať. V prípade záujmu zabezpečíme kúpu počítača, notebooku, či routra podľa Vašich požiadaviek a samotnú inštaláciu prípojky u Vás doma.

Ak už počítač (notebook) máte, prípojku na internet Vám zriadime za cenu podľa platného cenníka služieb, bez nutnosti ďalších nákladov z Vašej strany.

Prečo je dôležité ohlásiť svoju mailovú adresu?

Pretože faktúry za služby a tovar zasielame našim zákazníkom elektronickou poštou (mailom).
Okrem toho posielame na mailové adresy rôzne informácie o službách a akciách našej firmy. Samozrejme, iba ak máte o tieto informácie záujem.

Koľko počítačov si môžem doma pripojiť do internetu?

Pokiaľ použijete router, alebo switch, môžete si v domácnosti pripojiť viacero počítačov technológiou Wifi, alebo pomocou sieťového kábla, v závislosti od typu routra. Bez routra, alebo switchu je možné pripojenie iba jedného PC, ktorého MAC adresa je registrovaná v našom systéme.

Aká je možnosť bezdrôtového pripojenia v byte?

Pre internetové pripojenie bezdrôtovým signálom v byte alebo dome budete potrebovať sieťové zariadenie, a to spravidla Wireless Router prípadne Wireless Access Point. Môžete si vybrať z našej ponuky, ale nie je to podmienka. Dôležité je vykonať „zmenu MAC adresy“ teda zmenu u nás registrovanej fyzickej adresy (MAC) koncového zariadenia pripojeného do našej siete a to písomne v našej kancelárii. Radi Vám tiež pomôžeme s prípadnou konfiguráciou a výberom vhodného zariadenia.

Aký je dosah internetového pripojenia mimo bytu?

Je nám ľúto, ale zatiaľ neposkytujeme služby, ktoré by Vám umožnili pripojiť sa mimo bytu. To sa netýka presahu signálu Vášho bezdrôtového zariadenia.

Ako mám postupovať pri kúpe nového PC / notebooku, ohľadne zapojenia na internet (zmena MAC, kúpa routra, alebo switcha, či už sa jedná o výmenu, alebo o ďalšie pripojenie PC), aké sú pritom poplatky atď.?

Treba vykonať „zmenu MAC adresy“ zariadenia, ktoré budete pripájať do internetu (notebook, router, sieťová karta v PC..), teda zmenu u nás registrovanej fyzickej adresy (MAC) koncového zariadenia, pripojeného do našej siete, a to písomne v našej kancelárii. Poplatok za zmenu je 3,35.- EUR s DPH. Návod, ako zistíte MAC adresu Vášho nového zariadenia nájdete v rubrike Často kladené otázky.

Koľko budem platiť za služby?

Ceny všetkých služieb a produktov sú uvedené v cenníku na našej webovskej stránke. Pri platbe za službu internet na rok vopred získaťe 1 mesiac zdarma.

Prečo mám aktivačný poplatok pri službe AMN RADIO 132 EUR, keď niektorí bytoví zákazníci platia iba 0.03 EUR?

Pri službe AMN RADIO resp. APN RADIO sú náklady na realizáciu kvalitného a stabilného rádiového pripojenia v miestach, kde nemá naša spoločnosť zriadenú opticlo-metalickú káblovú sieť (obce, odľahlé miesta v mestách), neporovnateľne vyššie (cena a inštalácia kvalitnej mikrovlnnej antény, kabeláž…). Preto je cena aktivácie vyššia. Väčšinu nákladov však stále znáša naša spoločnosť.

Ako mám uhrádzať faktúry a platby?

Na výber máte tieto možnosti:Bezhotovostnou platbou – č.ú. 1332471188/1111 – UniCredit Bank so správnym variabilným symbolom. Variabilný symbol identifikuje, že platba je od Vás, preto mu venujte, prosím, zvláštnu pozornosť pri zadávaní platby.

V hotovosti – Infocentrum Axalnet – ul. P. Mudroňa 2, Topoľčany (1. posch. vpravo).

Faktúry sú vystavované 10. deň v mesiaci a sú splatné vždy k poslednému dňu v mesiaci. Platí sa mesiac vopred. Pri platbe za službu internet na rok vopred získaťe 1 mesiac zdarma.

Platbu za pravidelné služby odporúčame uskutočniť formou trvalého príkazu, ktorý zabezpečí, že Vaše faktúry budú uhradené vždy včas a pohodlne.

Prečo nie je na pokladničnom doklade mesiac, za ktorý som poplatok uhrádzal?

Obdobie, za ktoré sa poplatok uhrádzal, je uvedené na faktúre. Na pokladničnom doklade je len číslo konkrétnej faktúry.

Prečo je suma ktorú bežne uhrádzam o 1.66 EUR vyššia?

Poplatok 1.66 EUR je za uhradenie faktúry po dobe splatnosti.

Nemôžem sa pripojiť na internet, čo mám robiť?

Skôr ako zavoláte na linku technickej podpory, overte si, či je Váš počítač, alebo router správne pripojený do siete a či máte všetky káble od na oboch stranách (internetová zásuvka – sieťová karta, alebo router) pevne pripojené do konektorov.

Ak vám internet nefunguje po zapojení sieťového kábla do nového počítača, notebooku, resp. routra, alebo po výmene sieťovej karty, či základnej dosky vo vašom PC, požiadajte o zmenu MAC adresy zariadenia v našom systéme (viď nižšie).

Aké informácie si mám pripraviť, keď idem volať na linku technickej podpory?

Pokiaľ ide o riešenie problému s pripojením, pokúste sa čo najpresnejšie definovať problém (výpadok, spomalenie …), prípadne čo mu predchádzalo.

Zistite, aký operačný systém používate vo Vašom počítači, ako aj presnú adresu Vašej prípojky a meno jej majiteľa. Urýchlite tým vybavenie Vašej požiadavky.

Čo je MAC (čítaj [MEK] ) adresa?

MAC adresa (inak povedané hardverová adresa) je unikátne číslo, ktoré pridelil výrobca danej sieťovej karte, alebo zariadeniu. Má dvanásť miestny formát a skladá sa z čísel a písmen. Príkladom MAC adresy je napr. 00:0C:2B:DE:3F:25.

Vedieť svoju MAC adresu je však dôležité z dôvodu, že vaše internetové konto v sieti Axalnet je sprístupnené práve vďaka registrácii MAC adresy vašej sieťovej karty v našom systéme.

Ako zistím svoju MAC adresu sieťovej karty v počítači, či notebooku?

MAC adresu Vašej sieťovej karty je možné zistiť podľa nasledujúceho návodu:
Textový popis návodu pre opreačné systémy Linux a Windows nájdete na podstránke Rady a návody.

Ako zistím MAC adresu môjho aktívneho zariadenia (router, switch …)

MAC adresa routra, či iného aktívneho (nezávislého) zariadenia je uvedená v jeho návode na použitie, resp. na výrobnom štítku zariadenia (zvyčajne nelepeného zospodu s textom MAC adress).

ico_pdf Návod na zistenie MAC adresy (Windows XP)
ico_pdfNávod na zistenie MAC adresy (Windows Vista / 7)

Prečo je môj internet registrovaný na MAC adresu sieťovej karty?

Je to z dôvodu bezpečnosti, aby nikto iný nemohol používať vaše pripojenie na Internet. Pri výmene sieťovej karty za inú, prípadne pri výmene celého počítača, či routra, cez ktorý sa pripájate do internetu, je preto nutné ohlásiť nám novú MAC adresu vášho nového zariadenia, prostredníctvom ktorého sa budete ďalej pripájať do našej siete.

Registrácia novej MAC adresy prebehne v priebehu krákeho času od jej zmeny v našich systémoch. Po zmene MAC adresy nie je potrebný reštart zariadení.

Ako mám nahlásiť zmenu MAC adresy?

Zmenu MAC adresy nahláste, prosím, osobne v kancelárii firmy Axalnet, na Mudroňovej 2 (1.posch.) v Topoľčanoch. Registrácia novej MAC adresy prebehne prakticky okamžite. Je spoplatnená sumou 3.- EUR.

Chcel by som prejsť na službu s vyššou rýchlosťou. Ako mám postupovať?

Od septembra 2008 zrýchľujeme na 20 Mb/s, čo znamená zvýšenie rýchlosti (kapacity) do internetu všetkým našim zákazníkom, ktorí využívali naše služby AMN a APSL (okrem služieb typu -RADIO) na 20 Mbit/s. Zvýšenie prenosovej rýchlosti (kapacity) do internetu bude vykonané podľa nasledujúcich pravidiel.
Pre biznis klientov ponúkame naše uprednostňované biznis služby APSL, ktoré upravujeme takto:

1. Služby APSL5M a APSL10M sa automaticky menia na službu APN 20 so zdieľanou prenosovou kapacitou do internetu 20 Mbit/s, cena je 22,90.- EUR bez DPH mesačne.

Pre ostatných klientov upravujeme služby AMN takto:

2. Služby AMN5M a AMN10M sa automaticky menia na službu AMN 20 so zdieľanou prenosovou kapacitou do internetu 20 Mbit/s, cena je 16,27.- EUR s DPH mesačne.

Chcel by som prejsť na službu s nižšou rýchlosťou. Ako mám postupovať?

Od 1. 1. 2009 poskytuje naša spoločnosť pre bytových zákazníkov a zákazníkov APSL iba jednu rýchlosť a to AMN 20 resp. APN 20 (týka sa káblového pripojenia). Pokiaľ nie je vo viazanosti a chce znížiť službu, musí prísť do našej kancelárie a požiadať o zníženie služby písomne. Ak bude mať zákazník nižšiu službu ako AMN 20, resp. APN 20, nie je možné, aby využíval pripravované služby z kategórie multimediálnych (IP Televízia, IP Telefón).

Chcem sa presťahovať do iného bytu. Platí mi však doba viazanosti. Ako mám postupovať?

Je potrebné osobne požiadať u nás o prekládku pripojenia. prekládku pripojenia vykonávame za poplatok 66,39 € pri AMN zákazníkoch – bytových, alebo 199,16 € pri prekládke zo služby AMN na službu AMN RADIO (zmena káblového na mikrovlné pripojenie, zahŕňajúca cenu mikrovlnej antény a inštaláciu).

Uplynula mi doba viazanosti a chcel by som pokračovať ďalej. Ako mám postupovať?

Po ukončení doby viazanosti sa mení doba platnosti služby na dobu neurčitú automaticky. Vaše pripojenie bude naďalej aktívne, tak ako doteraz. Nemení sa ani cena za pripojenie. Z Vašej strany netreba nič robiť.

Som vašim klientom a mám aktivované pripojenie pre 1 PC. Syn mi priniesol z Anglicka notebook (laptop). Čo budem potrebovať k súčasnému využívaniu internetového pripojenia na PC aj notebooku?

Odporúčame zakúpenie routra, resp. Wireless routera pre bezdrôtové pripojenie viacerých počítačov do internetu v rámci bytu/domu. Následne je treba vykonať „zmenu MAC adresy“ teda zmenu u nás registrovanej fyzickej adresy (MAC) koncového zariadenia (novej sieťovej karty, resp. routra) pripojeného do našej siete, a to osobne v našej kancelárii. Pokiaľ si router zakúpite priamo u nás, technik Vám ho nakonfiguruje a zmení nastavenia v našom systéme okamžite. Pre informácie o nami ponúkaných zariadeniach volajte linku technickej podpory 0902 904 907.